Sabtu, 16 Mac 2013


Tempoh Ferdinand diketepikan dari pasukan England telah berakhir.

Bek Manchester United, Rio Ferdinand telah dipanggil semula ke skuad England untuk aksi kelayakan Piala Dunia akan datang menentang San Marino dan Montenegro.
 
Pengurus England, Roy Hodgson telah sebelum ini mengenepikan Ferdinand, 34, atas apa yang diberitahunya dengan meluas 'sebab bola sepak', namun telah menamakan bek tersebut di dalam skuad terbarunya untuk aksi kelayakan akan datang.
 
Bek United itu telah tidak mewakili negaranya sejak Jun 2011, sewaktu dia meraih kap ke-81 menentang Switzerland, walaupun dia telah dengan jelas memberitahu dia boleh dipanggil untuk bermain.
 
Hodgson memberi bayangan kukuh yang Ferdinand boleh memainkan peranan besar dalam dua aksi kelayakan ini, dan mungkin lebih daripada itu.
 
Ferdinand di antara skuad 26 pemain Hodgson buat Three Lions berdepan San Marino dan Montenegro dalam aksi kelayakan Piala Dunia mereka pada 22 dan 26 Mac.
 
Penjaga gol: Ben Foster , Joe Hart, Fraser Forster.

Pertahanan: Leighton Baines, Gary Cahill, Ashley Cole, Michael Dawson, Rio Ferdinand , Glen Johnson, Chris Smalling, Kyle Walker.

Tengah: Michael Carrick, Tom Cleverley, Steven Gerrard, Frank Lampard, Aaron Lennon, James Milner, Leon Osman, Scott Parker , Alex Oxlade-Chamberlain, Theo Walcott, Ashley Young.

Penyerang: Jermain Defoe, Wayne Rooney, Daniel Sturridge, Daniel Welbeck.

Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!