Sabtu, 9 Mac 2013

Trio Bayern tunggu rundingan kontrak 
Daniel van Buyten menyertai Bayern pada tahun 2006.

Trio veteran Bayern Munich iaitu Daniel van Buyten, Claudio Pizarro dan Tymoshchuk Anatoliy, yang tamat kontrak pada akhir musim, ketika ini masih menunggu kelab berhubung terma pembaharuan.
 
Awal musim ini, Bayern memberitahu bek tengah Belgium berusia 35 tahun, Van Buyten, yang berada di dalam musim ketujuhnya di kelab, keputusan mengenai masa depannya dijangka lewat pada lewat Februari atau awal Mac. Namun masih belum ada sebarang pergerakan tentang tempoh lanjutannya.
 
Sejak cuti musim sejuk, Van Buyten telah beraksi dalam enam perlawanan dan dipuji oleh jurulatih Bayern, Jupp Heynckes, yang berkata baru-baru ini, "Daniel hanya bermain bola sepak terbaik dalam kerjayanya."
 
Sejak pengumuman bahawa Pep Guardiola akan menyertai kelab itu pada musim panas, bagaimanapun, rancangan untuk musim depan Bayern telah berubah. Kelab telah berkali-kali berkata bahawa perkara berkaitan isu personel akan diputuskan sedikit lewat daripada biasa, yang bermaksud bahawa Pizarro, 34, juga perlu menunggu keputusan dibuat, walaupun Heynckes mendakwa "dia boleh menjadi sangat penting bagi kita'.
 
Pizarro, yang telah bermain hanya 20 minit selepas rehat musim sejuk, akan melihat masa depannya dibuat apabila jelas sama ada Bayern mempunyai rancangan untuk membawa masuk striker Borussia Dortmund, Robert Lewandowski, atau memanggil semula penyerang semasa Bremen, Nils Petersen daripada tempoh pinjamannya. Petersen telah menjaringkan 11 gol untuk menjadi antara acara kemuncak yang jarang berlaku di Bremen musim ini dan telah mengumumkan bahawa dia mahu kekal di kelab itu.
 
Sementara, Tymoshchuk, 33, nampaknya bersedia untuk meninggalkan Bayern pada musim panas ketika prestasi Javi Martinez, Bastian Schweinsteiger dan Luiz Gustavo di bahagian tengah pertahanan musim ini telah menyebabkan dia hanya memulakan satu perlawanan Bundesliga setakat ini.

sumber : wisel

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!