Selasa, 26 November 2013


Juninho menegaskan rakan senegaranya masih mempunyai apa yang diperlukan untuk bermain di peringkat tertinggi.

Ronaldinho adalah lebih daripada cukup baik untuk mengikuti jejak David Beckham dan bermain untuk Paris Saint-Germain, demikian menurut bekas bintang Olympique Lyonnais, Juninho Pernambucano.
 
PSG menandatangani legenda England itu pada Januari 2013 sebelum dia kemudiannya bersara daripada bola sepak pada Mei selepas membantu kelab ibu negara memenangi gelaran Ligue 1.
 
Ronaldinho, 33, bermain untuk kelab tersebut antara 2001 hingga 2003 dan baru-baru ini mendedahkan dia mungkin membayangkan dirinya kembali ke Parc des Princes untuk menamatkan kerjaya bermainnya yang cemerlang.
 
Dan Juninho percaya bahawa Ronaldinho adalah dalam keadaan baik berbanding Beckham tahun lepas pada masa pembeliannya tetapi memberi amaran bahawa kelab Perancis mungkin sukar bagi menyesuaikan rakan senegaranya ke dalam skuad yang berdaya saing.
 
"Saya fikir Ronaldinho dalam prestasi yang lebih baik daripada Beckham apabila dia menandatangani untuk PSG musim lalu," katanya.
 
"Saya lihat dia bermain dalam liga Brazil dan Copa Libertadores. Dalam beberapa perlawanan, anda masih boleh melihat Ronaldinho sebenar tetapi saya tak tahu bagaimana PSG akan bertindak balas kerana mereka mempunyai pelengkap penuh (pemain) dan adalah calon untuk Juara liga."

Info Asal : wiselonline

Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!