Selasa, 12 Mac 2013


Pemain pertahanan terkoyak ligamen buku lali semasa tewas kepada Schalke.

Borussia Dortmund mengalami tamparan hebat dengan berita Mats Hummels mungkin terlepas pertempuran suku akhir Liga Juara-juara selepas terpaksa diketepikan selama sebulan akibat kecederaan buku lali yang dialami pada hari Sabtu.
 
Sisi Jurgen Klopp tewas 2-1 di Schalke dalam derby Revier, dan pemain antarabangsa Jerman terpaksa dikeluarkan pada separuh masa bagi masalah yang dialaminya dalam 45 minit pertama.
 
Peminat BVB akan berharap pemain berusia 24 tahun itu kembali tepat pada masanya bagi pertembungan mereka seterusnya di Eropah pada awal April, namun Hummels alami koyakan ligamen buku lali kanannya dan mungkin, sebagai keputusannya, terlepas kedua-dua perlawanan suku akhir.
 
Skuad Klopp membelasah Shakhtar Donetsk 3-0 pada hari Rabu untuk menang 5-2 secara agregat dalam peringkat 16 terakhir dan memastikan tempat mereka dalam peringkat lapan terakhir kejohanan.
 
Walau bagaimanapun, staf perubatan Dortmund, Dr Markus Braun mengesahkan bahawa bek tengah itu akan kembali pada pertengahan Mei.

 
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!