Isnin, 11 Mac 2013

Rooney akan jadi pujaan di Bayern, kata Franz Beckenbauer

Franz Beckenbauer malam semalam mengakui Bayern Munich berminat untuk menandatangani Wayne Rooney.
 
Bos Manchester United, Alex Ferguson membuat keputusan kontroversi mengenepikan Rooney ke bangku simpanan ketika mereka disingkirkan dari Liga Juara-juara menentang Real Madrid minggu lalu.
 
Fergie dipaksa untuk menyangkal laporan itu merupakan petanda penamat karier Rooney di Old Trafford, dan mendakwa pemain berusia 27 tahun itu akan ditawarkan perjanjian baru apabila masa sesuai tiba.
 
Namun lagenda Jerman, Beckenbauer, yang juga presiden kehormat Bayern, mengakui: "Saya akan sangat gembira untuk Wayne Rooney datang ke Bayern."
 
Bekas pengurus Barcelona, Pep Guardiola, yang akan mengambilalih tugasan di kelab gergasi Jerman itu musim depan, diketahui meminati aksi Rooney.
Dia pernah sebelum ini melabel Rooney sebagai 'salah seorang pemain terhebat dunia', dan mungkin berminat untuk berbelanja sehingga £20 juta lebih buat striker tersebut.
 
Bayern juga merupakan salah sebuah di antara segelintir kecil pasukan di Eropah yang mampu menampung gaji tinggi £230,000 seminggu Rooney, jika dia memilih untuk meninggalkan Manchester musim panas ini.
 
Namun pengarah Manchester United, Sir Bobby Charlton menegaskan: "Sir Alex dah kata dia tiada niat untuk benarkan Wayne Rooner pergi. Dia seorang pemain hebat. Mengapa kami harus jual dia?"
 
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!