Jumaat, 1 Mac 2013



Warga Poland telah menjadi sasaran jangka panjang pendahulu Liga Perdana.

Manchester United kini dalam situasi berjaga-jaga selepas pengarah sukan Borussia Dortmund, Michael Zorc mengesahkan Robert Lewandowski tidak akan memperbaharui kontrak dan akan meninggalkan kelab Jerman "sama ada musim panas ini atau yang seterusnya".
Pemain berusia 24 tahun itu berbaki hanya 16 bulan dalam kontrak di Westfalenstadion, dan telah lama dikaitkan dengan langkah ke sisi pendahulu Liga Perdana selepas kembali dengan sebanyak 36 gol dalam 54 penampilan terakhir Bundesliga membantu Dortmund ke gelaran liga musim lepas dan di tempat kedua tahun ini.
Dan Zorc kini mengesahkan pemain antarabangsa Poland itu tidak akan melanjutkan tempohnya selepas akhir musim depan setelah memutuskan tidak memperbaharui perjanjian.
"Robert tak akan memperbaharui kontraknya, dia sama ada (pergi) musim panas ini atau musim panas tahun 2014," kata Zorc.
Rival Bundesliga dan pendahulu liga, Bayern Munich juga telah kerap dikaitkan dengan striker dalam beberapa minggu kebelakangan ini, namun ejen Lewandowski, Cezary Kucharski mengesahkan minggu lalu bahawa United tegas dalam perlumbaan untuk menandatanganinya.
Dia berkata, "Banyak kelab mengikuti pemain itu tetapi secara khususnya hanya Manchester United."
Pemain itu dianggap mahukan bayaran sekitar £14 juta dan mungkin membawa pengakhiran kepada kerjaya Chicharito di Old Trafford, dengan Atletico Madrid bersedia membayar sehingga £15 juta untuk pemain antarabangsa Mexico tersebut.                                                                                                                                                                                                                   
SUMBER WISEL

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!