Ahad, 10 Mac 2013




Striker berusia 20 tahun menjalani tempoh percubaan dengan Red Devils selama lebih sebulan.

Remaja Leicester City, Jeffrey Schlupp kini di ambang menyertai pendahulu liga, Manchester United selepas menghabiskan tempoh percubaan sebulan di Old Trafford, demikian menurut bos Foxes, Nigel Pearson.
Pemain antarabangsa Ghana kelahiran Jerman telah bermain untuk skuad bawah-21 Red Devils dua kali pada minggu lepas dan striker itu juga boleh bermain di bek kiri, beraksi cukup baik bagi pengurus semasa untuk mencadangkan perjanjian mungkin akan berlaku.
"Kami akan berbincang minggu ini tentang apa langkah seterusnya," katanya. "Sebaik sahaja kami dapat keputusan, kami akan beritahu anda. (Schlupp) telah melakukan dengan baik."
Schlupp telah bermain 35 perlawanan untuk Blues selepas muncul melalui sistem belia, dan meledak enam gol dalam 10 penampilan semasa tempoh pinjaman di Brentford pada tahun 2011, dengan bekas bos Leicester, Sven-Goran Eriksson percaya dia boleh menjadi pemain yang hebat.
"Dia pemain bola sepak yang sangat, sangat baik dengan bakat yang sangat baik. Saya mahu kekalkannya,"tambah Eriksson.
"Jika dia bersedia untuk Manchester United, saya tak tahu. Ia satu perkara yang besar untuknya tetapi akan menjadi satu kehilangan besar untuk Leicester jika ianya berlaku."


Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!