Sabtu, 16 Mac 2013

Casillas tidak bermain sejak akhir Januari berikutan kecederaan tangannya.

Iker Casillas berkata dia menghampiri "penamat terowong" bagi pemulihan patah tulang di tangan kiri, dan dilihat bersedia untuk kembali ke gawang gol Real Madrid dalam masa dua minggu.
 
Kapten Madrid mengalami kecederaan dalam cabaran dengan rakan sepasukan, Alvaro Arbeloa semasa suku akhir Copa del Rey di Valencia pada 23 Januari, dan pada mulanya menjangka kapten Sepanyol terpaksa diketepikan selama tiga bulan.
 
Walau bagaimanapun, pemulihan daripada pembedahan, yang mana dua skru dimasukkan ke dalam tangannya, telah pergi lebih cepat daripada yang dijangkakan. Berita melaporkan dia mungkin bersedia menghadapi Real Zaragoza di tempat lawan di La Liga pada 30 Mac.
 
Kepulangan Casillas akan membuatkan jurulatih, Jose Mourinho terpaksa memutuskan siapa yang beraksi ketika Diego Lopez, yang ditandatangani dari Sevilla pada harga €3 juta pada Januari, mengagumkan baru-baru ini. Lopez kelihatan goyah beberapa kali dan dipersalahkan bagi gol yang dibolosi bertemu Deportivo La Coruna dan Barcelona di La Liga, namun cemerlang semasa menang di Manchester United dalam Liga Juara-juara pada awal bulan Mac.
 sumber : http://www.wiselonline.com
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!